Startet litt sent i dag, klokka var litt over ti ved Ulvåshytta. Må nok prøve å komme oss ivei tidligere nå på sensommeren så ikke mørket tar oss. Opphold og 15 grader, godt turvær.

Oppe ved Årlia-krysset gikk vi nesten av gammel vane til venstre, men jeg sanset meg og holdt til høyre. Oppe ved første pause, bjørkestammen like ovom krysset, hadde vi brukt halvtimen. Går tregt med oss, men jeg synes det går litt mer uanstrengt om morgenen.

Etter en ny halvtime var vi oppå Rømmesmyra, satte oss ned med tekoppen på plassen vår ved fururabben ved kanten. Været ville ikke idag heller, det kjølnet, og det begynte med regnyr. Vi tuslet videre til krysset for Rauhåmmåren, men det ble regn, slikt sakte, stille, vått regn. Idag var jeg forberedt, dro på meg gore tex bukse og jakke, og var tørr og fin resten av turen!

Midt utpå myra er det ordnet med sittebenk av de gamle bruene, så vi satte oss der. Ble for mye styr å ordne seg rasteplass uti den våte skogen.

Vi ble der lenge med lunsjen vår og funderte på dagen. Det regnet såpass at noe langtur ville det ikke bli idag, tenkte vel å gå innover til Hovsslettet i kveldingen. Heldigvis var det bra varme, oppi femten grader, så ingen av oss ble kalde. Tror nesten Borga koste seg i det lette regnyret:

Etterhvert fortsatte vi videre over myra og nedover mot Rauhåmmåren. Nedi skogen stod det mye fin lyssiv;

Nå var det bare en bratt bakke ned til utsiktspunktet.

Disig innover fjella,  men vi så jo byen vår breie seg ut:

Hele Orkanger:

Utsikten mot Trollheimen var ganske klar idag, Snota stikker opp svær og majestestisk:

Etter store utsikter tuslet vi videre, bruene oppå her har fått navn:

og Juliebrua:

Vi gikk nå ned i Hulluflata, klokka var halv fem og det passet med en tepause her. To turvandrere spratt ut av en bil og forsvant i skogen med soppkurva. Vi gikk oppi Rødåsen for å ta bilde av våningshuset:

Sommerenga begynte å bli ganske brun og vissen, det har vært for tørrt i sommer. Plantene har vel gitt opp, så det bli nok en tidlig høst i år. Rundt omkring sto mye fin øyentrøst:

Nå gikk vi til sittebenken i Øvre Rødåsen. Men her var det fullt, fire markafolk satt i trivelig prat.

Så vi gikk halvveis til Rømmesmyra og satte oss i skogen der vi pleier og rastet en times tid. Vil være uthvilt før den siste strekningen. Det er liksom på denne siste rasten de store vyer funderes. Satt vel der og drømte om Rabbora til helga. Skulle vel bli en fin tur fra Haugnes det!

I ni tida kom vi tilbake til Ulvåshytta.  7 km tur idag. Hadde ikke brukt mer enn en halvanna time over hit, syns det er bra fart for meg det.  Var nok ganske utslitte, kjenner på at jeg hadde gått langt nok idag!