Det var så herlig en sommer da vi startet i Ulvåsen i 1o-tida, 17 grader, lettskya, stille.

Var vel på utkikk etter orkideer, men like så mye kos, jeg skal ha noen dager på St. Olav. Vi ruslet Markaløypa oppover Rognlien, er nok ei stund før nattfiol kommer. Så vi satte oss på fururabben som vanlig med tekoppen.

Tuslet etterhvert i sommervarmen over Rømmesmyra og Markaløypa nedover mot Rødåsen

Veldig lett å gå nedover med plankene nå, men myrene er bra tørket opp nå. Vi ble ikke lenge nedi Rødåsen, nesten 20 grader, sterk varm sol. Kvigene var ikke oppi her nå, så Borga var bare rolig.

Vi gikk stien innover mot Årlia og fant en bekk så Borga fikk bade og drikke.

Bortover skogen er nå maiblomst så fin i blomst:

Og jonsokkoll er fin nå:

Nå var vi snart oppå Evjensslettet og fikk så fin utsikt innover Trollheimen, Resfjellet og Trollhetta:

På det neste bildet ser vi litt av Snota-toppen inni granene, til høyre Rognnebba og Fruhøtta:

Vi kom nedi Årlia i fem tida.

En helt magisk og varm sommerkveld, vi ble lenge og nøt livet!

Etterhvert tuslet klokka seg mot seks, vi burde kanskje se oss hjemover mot Ulvåsen. Så vi pakket sakene og gikk oppover skogsveien. Lettere å gå denne veien, men det ble drygt oppover til Damdalen i kveld. Borga fikk mye drikke nedi dalen, hun var så sprek og fin i kveld!

Oppå Stormyra måtte jeg ha en lengre pause, var veldig sliten nå. Fire brødskiver med brunost og salami gjorde underverker. Det begynte å bli senkveld og kaldere vindgust snek seg innover myrene, var godt å komme seg nedi skogen igjen. Vi traff mye trimmere, de skule vel ha en rask Årlia-runde!

Tilbake til bilen i ti-tida, ganske sliten nå ja. Planla det slik, får det bedre inneliggende da, har de gode minner fra turen friskt i minne. Og avslutta dagen med ovnsbakte mandelpoteter til ostegratinerte pølser, veldig god middag som er rask og lettvint å trylle fram!