Starta i 12-tida idag også, sent ute som vanlig, men har fått litt søvn, fått bedre sovepilla. Parkerte oppå Hulluflata, og enga omkring var kvitrima!

Det var nok minusgrader i skyggen, jeg merket fort kulden, skulle hatt på stillongsen i dag ja. Oppover bratta i skogen var det iskald skygge, jeg klarte ikke å gå meg varm, frøs bare verre! Det var jo skyfritt og sterk sol idag, så da vi kom oppå toppen satte vi oss på stubben og varmet oss i sola lenge! Rett fram i sør så vi Snota så fin under sola:

Etterhvert tuslet vi bort til utsiktspunktet på Rauhåmmåren. Litt disig i fjella i sør, bra sikt utover byen vår:

Midt i bildet er det nye folkebadet og den nye kyllingfabrikken godt i gang med byggingen. Hadde med telelinsa idag for å se nærmere på de. Badet blir gilde greier innerst i Gammelosen, stort blått hus for forskjellige aktiviteter, badet er vel det lange brune og det hele er koblet med klatrehallen i nytt inngangsparti:

Fabrikken er på andre sida av Orkla, begynner å ta form nå, her er den med de røde husene på”Exolon” bak:

Vi satt nå lenge og vel på benken her for å få igjen varmen, savnet stilongsen. Mye folk i marka, stadig kom det raske trimmere og skrev seg inn i boka.

Idag ville vi gå runden om Rømmesmyra. Så litt fram til det, nå fikk vi motbakke oppå myrene, og fikk opp varmen litt igjen. Møtte stadig trimmere med en eller flere hunder, det var jo trivelig.

Etterhvert kom vi oppå myrflata.

Satte oss ved den første, store benken. Dro fram termosen og en god kopp te. Deilig i kalden som var! Legg merke til at plankene var delvis rimete/islagt, hadde ikke smeltet av helt idag! Men den iskalde trekken skyndet oss videre.

Nå bare gikk vi hardt på over planken til enden av myra og nedover til Rødåsen. Dit kom vi litt forsent.

Sola var akkurat duppet ned bak den store grana,  sittebenken var i skyggen. Hadde planer om å ta resten av maten her da, men med sola bare ytterst på knærne ble det en hastesak. Men det gjorde godt for stemningen, var ganske sliten, hadde holdt bra tempo for å holde varmen idag.

Sånn halv seks var vi nede på Hulluflata igjen. Litt kveldssol, så de siste smulene av matpakka gjorde godt med den lunkne teen i termosen. En riktig deilig dag, med forsmak av vinteren, og så fin høstsol!